Падрыхтоўка да заняткаў

  1. I. Вызначэнне тэмы і вядучых паняццяў
  2. Дакладна вызначыць і сфармуляваць тэму.
  3. Вызначыць месца тэмы ў плане.
  4. Вызначыць вядучыя паняцці, на якія абапіраецца дадзены занятак.
  5. Пазначыць для сябе тую частку матэрыялу, якая будзе выкарыстаная ў далейшым на іншых занятках.
  6. Вызначэнне мэтаў і задач

Вызначыць мэтавую ўстаноўку заняткі – для сябе і для дзяцей, зразумець, навошта дадзены занятак наогул трэба. Пазначыць, якія развіваюць, якія фарміруюць і выхоўваюць задачы.

III. Планаванне навучальнага матэрыял

  1. Падабраць літаратуру па тэме. Адабраць з даступнага матэрыялу толькі той, які служыць вырашэнню пастаўленых задач найбольш простым спосабам.
  2. Падабраць заданні, мэтай якіх з’яўляецца:

– пазнаванне новага матэрыялу,

– прайграванне, прымяненне ведаў, уменняў і прадстаўлення дзяцей у знаёмай і ня знаёмай сітуацыі,

– творчы падыход да задання

  1. Спарадкаваць заданні ў адпаведнасці з прынцыпам “ад простага да складанага”. Скласці тры набору заданняў:

– падводзяць дзяцей да ўзнаўлення матэрыялу,

– спрыяюць асэнсаванню матэрыялу,

– спрыяюць замацаванню матэрыялу.

  1. Прадумванне “разыначкі” заняткі

Кожны занятак павінна ўтрымліваць нешта, што выкліча здзіўленне, здзіўленне, захапленне, адным словам, тое, што дзеці будуць памятаць. Пры гэтым важна ўлічыць ўзрост дзяцей, прыём, які падыходзіць для выхаванцаў сярэдняй групы, не падыходзіць для выхаванцаў першай малодшай групы або старэйшай групы.

Гэта можа быць цікавы факт, нечаканае адкрыццё, прыгожы вопыт, нестандартны падыход да ўжо вядомаму.

  1. групоўка адабранага матэрыялу

Для гэтага прадумаць, у якой паслядоўнасці будзе арганізавана праца з адабраным матэрыялам, як будзе ажыццёўлена змена відаў дзейнасці.

Галоўнае пры групоўцы-уменне знайсці такую форму арганізацыі заняткі, якая выкліча павышаную актыўнасць дзяцей, а не пасіўнае ўспрыманне Новага.

  1. Планаванне кантролю за дзейнасцю дзяцей

Прадумаць:

– што кантраляваць,

– як кантраляваць,

– як выкарыстоўваць вынікі кантролю.

Не забываць: чым часцей кантралюецца праца ўсіх, тым лягчэй убачыць тыповыя памылкі і цяжкасці, паказаць дашкольнікам сапраўдны цікавасць педагога да іх працы.

VII. Падрыхтоўка абсталявання

Скласці спіс неабходных вучэбна-наглядных дапаможнікаў, прыбораў, ТСО. Праверыць, ці ўсё працуе.