Выхаванцы, якія наведваюць дзяржаўную ўстанову адукацыі “Дзіцячы сад п.Акцябрскі Смалявіцкага раена” са знаходжаннем у ім 10,5 гадзін, атрымліваюць паўнавартаснае, збалансаванае харчаванне, якое адпавядае ўзроставым і фізіялагічным патрэбам. Ва ўстанове прадугледжана 3 прыёма ежы. Харчаванне дзяцей ажыццяўляецца на аснове прыкладнага дзесяцідзённага меню, зацверджанага кіраўніком дашкольнай установы. Меню складаецца асобна для дзяцей ад 2 да 3-х гадоў і ад 3-х гадоў да 6 (7) гадоў.
З меню бацькі могуць пазнаёміцца на стэндзе ва ўстанове.
Складаннем меню займаюцца спецыялісты, якія ўлічваюць сутачны набор прадуктаў для кожнай узроставай групы, аб’ём порцый, дадзеныя аб хімічным складзе прадуктаў і інш.
Асноўным прынцыпам харчавання дашкольнікаў служыць максімальную разнастайнасць іх харчовых рацыёнаў. Толькі пры ўключэнні ў паўсядзённыя рацыёны ўсіх асноўных груп прадуктаў-мяса, рыбы, малака і малочных прадуктаў, яек, харчовых тлушчаў, гародніны і садавіны, цукру, хлеба, круп і інш.можна забяспечыць дзяцей усімі неабходнымі ім харчовымі рэчывамі.
У меню прадстаўлена разнастайнасць страў, шырока выкарыстоўваюцца прадукты з падвышанай харчовай і біялагічнай каштоўнасцю, што дазваляе скарэктаваць харчовую каштоўнасць рацыёну, сфармаваць у дзяцей навыкі здаровага харчавання, правільных смакавых пераваг. У летні перыяд перавага аддаецца свежым гародніне, садавіне, сокам. З мэтай прафілактыкі недастатковасці вітамінаў і мінеральных рэчываў ва ўстанове штодня праводзіцца з-вітамінізацыя дзённага рацыёну (супаў або напояў) з разліку колькасці аскарбінавай кіслаты на порцыю згодна з устаноўленым нормам харчавання.
Арганізацыя харчавання дзяцей ва ўстанове павінна спалучацца з правільным харчаваннем дзіцяці ў сям’і! Трэба імкнуцца да таго, каб хатняе харчаванне дапаўняла рацыён, які атрымліваецца ў арганізаваным калектыве. З гэтай мэтай ва ўстанове дашкольнай адукацыі штодня бацькі знаёмяцца з меню, прадстаўленым на інфармацыйным стэндзе ў распранальных памяшканнях груп.
Звяртаем Вашу ўвагу на тое, што ў выхадныя і святочныя дні рацыён харчавання дзіцяці па наборы прадуктаў і харчовай каштоўнасці лепш максімальна набліжаць да рацыёну, які атрымліваецца ім ва ўстанове дашкольнай адукацыі.
Раніцай, да адпраўлення дзіцяці ва ўстанову дашкольнай адукацыі, не трэба карміць яго, так як гэта парушае рэжым харчавання, прыводзіць да зніжэння апетыту, у такім выпадку дзіця дрэнна снедае ў групе. Аднак калі дзіцяці даводзіцца прыводзіць ва ўстанову вельмі рана, за 1-1, 5 гадзіны да сняданку, то яму можна дома даць соку або якія-небудзь садавіна.
Кажучы аб арганізацыі харчавання дзяцей у ўстанове дашкольнай адукацыі, спынімся на асаблівасцях харчавання дзіцяці ў перыяд адаптацыі да установе.
Пераход дзіцяці ад хатняга выхавання да выхавання ў дзіцячым калектыве амаль заўсёды суправаджаецца пэўнымі псіхалагічнымі цяжкасцямі. Часта ў гэты час у дзяцей зніжаецца апетыт, парушаецца сон, зніжаецца агульная супраціўляльнасць да захворванняў. Правільная арганізацыя харчавання ў гэты час мае вялікае значэнне і дапамагае дзіцяці хутчэй адаптавацца ў калектыве. Бацькам выхаванцаў, якія наведваюць групы кароткачасовага знаходжання (адаптацыйныя, прагулачныя) рэкамендуецца наблізіць рэжым харчавання дзяцей і склад рацыёну да ўмоў дзіцячага калектыву, прывучыць дзіця да тых страў, якія часцей даюць ва ўстанове, асабліва калі дома ён іх не атрымліваў. Некаторыя бацькі лічаць, што дзіцяці ў перыяд адаптацыі трэба даць больш пажыўную тлустую ежу, павялічваюць яму порцыю сметанковага масла, даюць сліўкі, смятану. Гэта вялікая памылка. Залішняя колькасць тлушчу адмоўна ўплывае на апетыт дзіцяці, часта паніжаны ў перыяд адаптацыі. Для паляпшэння апетыту і павышэння ахоўных сіл арганізма дзецям у гэты перыяд некалькі зніжаюць колькасць жывёл тлушчаў, замяняючы іх раслінным алеем. Карысна даваць салаты з раслінным алеем некалькі раз у дзень. Колькасць тлушчу ў харчаванні дзяцей павінна адпавядаць узроставай норме.
Памятаеце! Здароўе дзяцей немагчыма забяспечыць без рацыянальнага харчавання, якое з’яўляецца неабходным умовай іх росту, устойлівасці да дзеяння інфекцый і іншых неспрыяльных фактараў навакольнага асяроддзя.